19 februari 2019 - Lat Ya, Thailand

19 februari 2019

Na weer een heerlijk warm en pittig ontbijt een massage geboekt. Kon een Half uur later al. Lekker een uurtje Thaise Massage met lekker oliën. Ik was niet happy toen er een eind aan kwam. Haha.

20190219_102956

Op het resort waren de voetballertjes uit het dorp aan het trainen. Er was een dag vrij van school en Djo de eigenaar van het resort en een andere trainer namen de jongens de hele dag onder de hoede.

20190219_103652

Daarna heb ik eens lekker in de zon bij het zwembad gezeten en diverse(kleine) baantjes getrokken.

20190219_125025

Lekker een soepje gehad bij de lunch. Werd geserveerd met een warm houdplaatje met kooltjes en daar dus de pan op.
De deksel eraf gehaald en even gekeken. Zag er lekker uit.
Toen ik ging eten heb ik de soep in een kommetje gedaan en ben lekker begonnen.
Er stond nog een kommetje en ik dacht; eens even vragen waar die voor is.
Daar moest de soep in??  Maar waar had ik de soep in dan? In de omgekeerde deksel die zo ook een kom leek. Haha. Maar het is goed gekomen.

20190219_132132

20190219_130752

Weer lekker gezwommen en gelezen en 2 km naar de hoofdweg gewandeld, want daar begon om 16.15 de training. Staat daar een mooi kunstgrasveld wat helemaal overdekt is.

20190219_154541

Ik was een half uur te vroeg en er waren al wat jongens aan het tafeltennissen op een gewone tafel. Van flesjes was een netje gemaakt.

20190219_154712

Jongens uit de buurt komen hier na school van 16.15 tot 17.30 voetballen en krijgen training van Djo en nog een ander(deze heeft in het Thaise Elftal gespeeld en in de jeugd bij Everton. Om 17.30 komen de ouders van het werk en nemen de kinderen mee. 5 keer per week.
Dit project is 1.5 jaar geleden opgezet met sponsoren en met hulp van de school om jongens aan het voetbal te krijgen. Djo vertelde dat de jongens van 11 t/m 13 best goed zijn.

20190219_16555720190219_165545

De training begon met 13 jongens en ze gingen warm lopen(pff, het was al warm) en daarna allemaal oefeningen zonder bal. Twee rijen en gewoon doen wat je moet doen. Wel plezier, maar geen gepraat en geouwehoer. Heerlijk.
Daarna een afwerkoefening op goal en ik mocht keepen. Ik had wel een shirt met lange mouwen aangedaan, want kunstgras geeft vaak nare schaafplekken. Een lange broek had ik niet mee. Hun keepertje ging ook op goal en die kon er wel wat van. Lekker iets voor de lijn, op het voorvoetje, duiken op de zij en zelfs haalde hij, met de goede hand, een bal uit de kruising.
Het ging best goed en er werd niet gescoord.(Het doeltje was voor mij ook wel kleiner dan normaal, maar wel groter dan een handbaldoel)
Zij konden geen Engels, alleen Thai, maar een beetje ouwehoeren kon ook zonder taal. Op een gegeven moment zei ik tegen Djo dat hij maar moest zeggen dat ik vond dat ze schoten als meisjes. Haha.
Er werd weer extra geprobeerd en de kleinste van allen scoorde mooi in de hoek. Allemaal lachen en juichen en naar hem toe. Ik huilen.
Daarna partijtje en wat een techniek hadden sommige jongens. Erg leuk om te zien.
De terugweg met Djo in de auto terug en misschien morgen weer.
Snel gedoucht en nog even gezwommen en daarna gegeten en wat gedronken.

Een heerlijke salade met fruit, sla en gefrituurde gamba's

20190219_19281520190219_200601

En als toetje een Roti(soort Thais knapperig pannekoekje) met vanille-ijs, slagroom en chocolade bolletjes. Mmm.

Nu foto’s op de laptop en geupload/upgeload (pff weet ik veel hoe je dit schrijft) en dit verslag aan het schrijven.
Morgen vroeg op om scooter te rijden. Naar Kanchanaburi en wie weet wat nog meer.

Lief zijn!!
Groetjes John

1. Hester Fick:
    19 februari 2019
    Klinkt als een heerlijk dagje.
  2. Rob:
    Mooie belevenissen weer😄😄
  3. Martijn Tibben:
    20 februari 2019
    Goed besug John... je vooraf-bedachte plannetjes komen goed uit... hoe gaat het met jouw Engels inmiddels?
  4. Patricia:
    21 maart 2019
    Hoi John tot zover genoten van jou verhalen,wat leuk dat jij ons meeneemt op jou reis. Leerzaam en genieten van de mooie foto`s die je geplaatst heb. Morgen lees ik de volgende verhalen en kijk ik wat je nog aan foto`s heb geplaatst. Wat een mooie onderneming tot zover.
  5. John Kemper:
    21 maart 2019