16 maart 2019 - Bangkok, Thailand

16 maart 2019

Morgen ga ik terug naar Nederland. Toen ik wakker werd, regende het.

20190316_100202

De hele dag is het bewolkt gebleven, maar wel droog. Heb lekker uitgeslapen. Na het heerlijke, warme, ontbijt, maar eens weer naar Khao San road gegaan. Een biertje gedronken en wat gegeten. Wat souvenirs gezocht en gevonden.

20190316_13443120190316_134437

’s Middags geen puf dus maar eens lekker in bed gelegen. Tja was even nodig. Eind van de middag weer naar de 2 drukke straten. Wederom wat souvenirs gevonden. Het afdingen gaat me steeds beter af. Bv een t-shirt van een Thaise voetbalclub. Die wilde ik graag hebben.  Zij pakken een rekenmachine en tikken 800 in. Ik wil ong 400 geven. Ik tik 100 in. Zij beginnen verontsteld te lachen en tikken 650 in. Ik 200, zij 500 en zo komen we op 400 uit. Ongeveer 11 euro.

Dit wilde ik ook proberen met bluetooth oordopjes. Hij wilde echt niet lager dan 500 en ik wilde niet meer geven dan 400geven. Tja jammer dan. Bij 2 andere kramen hetzelfde geprobeerd. Ik kreeg het niet voor 400. Zal 500 dan toch wel ongeveer de prijs zijn.

Er lagen er weer veel te slapen

20190316_193611

, veel verkopers liepen rond en spraken je aan om zonnebrillen, aanstekers en ander prullaria te kopen. Ik denk dat ik wel 50 keer ben gevraagd om een pak te laten aanmeten. Is nl erg goedkoop hier, maar wat moet ik met een pak? Een lekker soort vierkante pannenkoek met banaan erin en nutella erop. Heerlijk en werd voor mijn ogen klaargemaakt.

20190316_195244

Leuk om te zien hoe snel hij dit kon.

20190316_195613

Aan de kant van de straat staan ook allemaal karretjes met voedsel en deze gaan steeds meer naar voren. Op een gegeven moment rijdt er een motoragent langs en 2 minuten later staan alle karretjes weer een paar meter naar achteren. Zal wel een goede boete op staan.

20190316_200246

Ik had genoeg gelopen, dus maar een lekker biertje. Blijkt dat er dit weekend en komend weekend vanaf zaterdag 18.00 uur t/m zondag 24.00 geen alcohol verkocht en gedronken mag worden. Dit i.v.m. met de komende verkiezingen. Ze zijn waarschijnlijk bang voor rellen.  Oeps en dat op mijn laatste dag. Ik had nog wat Bath over, dus maar een lekkere voetmassage gedaan. Gewoon buiten op straat. De vrouwtjes waren op, dus ik kreeg een man.

Ach lekker geklets en tijdens het liggen kon ik mooi alles op straat bekijken wat er langs kwam.

20190316_211237

Daarna lekker ontspannen naar het hotel gelopen en de koffer ingepakt. Morgen om 9.00 uur word ik opgehaald en 30 km verder naar het vliegveld Suvarnabhumi gebracht.  12.15 vertrek ik en de vlucht duurt 12.15 uur. Ik kom dan om 18.30 uur Nederlandse tijd aan. Voor mij is het dan eigenlijk 24.30 uur. Hopelijk slaap ik al wat in het vliegtuig.

Groetjes John

Lief zijn!

Ps. Fijn dat je meegelezen hebt en leuk om de reacties te zien.

Ps. Ik maak morgen of overmorgen de laatste blog!

1. Petra:
    16 maart 2019
    Je kan terugkijken op een prachtige wereld ervaring. Fijne terugreis en tot snel😘
  2. Hester Fick:
    En dan zijn de 5 weken alweer voorbij 🙃 Wat is dat snel gegaan😮
    Erg leuk om al je avonturen te lezen 🙂 Bedankt!
    Fijn dat je morgen op een schappelijke tijd vertrekt 😀
    Ps. Ken je #doeslief al? 😉
  3. Wendy:
    16 maart 2019
    Goede reis, en trek een warme jas/trui aan! Het is hier iets frisser dan je gewend bent de laatste weken...
    Bedankt voor je verhalen en foto's, het was leuk om er in mee te gaan.
  4. Jeroen Leuvenink:
    16 maart 2019
    Fijne terugreis. Spreek je snel weer. Je komt op een mooi moment terug, dinsdag komt het betere weer er hier weer aan. ;-)
  5. Maurice:
    16 maart 2019
    Goede terugreis John. Ik heb al je verhalen met veel plezier gelezen. Ik heb ook drie weken mogen rondreizen in dit prachtige land 😘
  6. Ben en Trees:
    16 maart 2019
    John, fijne reis terug en tot ziens.
  7. Noëlle Verveer.:
    17 maart 2019
    ohh regen kun je vast wennen aan het weer hier. Bar en boos de laatste dagen.
    Ik ben niet veel meer op de vic, maar hoop je toch snel een keer te treffen daar en je verhalen te horen.
    Geniet van het thuiskomen ook!
  8. Martijn Tibben:
    17 maart 2019
    Goede reis naar Nederland! See and hear you soon.
  9. Christel Koldewijn:
    17 maart 2019
    Goede reis John.. Ik heb genoten van je leuke verhalen. Tor snel!
  10. Marjan:
    18 maart 2019
    Wat gaan de weken dan snel!